Одним із основних показників, який використовується в аналізі виконання графіку руху поїздів (ГРП) на залізницях світу, є пунктуал...

Рівень виконання графіку руху поїздів на УЗ, або що таке punctuality на SBB...

       Одним із основних показників, який використовується в аналізі виконання графіку руху поїздів (ГРП) на залізницях світу, є пунктуальність (англ., punctuality) – це відсоток поїздів, що прибувають вчасно або в межах певного відхилення від планованого часу прибуття або відправлення. Приймаючи до уваги, що в основі взаємодії компаній, що управляють інфраструктурою та компаніями-перевізниками, лежать контракти на виконання нормативного розкладу слідування поїздів, даний показник дозволяє оцінити розмір штрафних санкцій за невиконання ГРП, а отже є важливим критерієм оцінки якості роботи залізничної системи. Показник пунктуальності ГРП за звітний період публікується на сайтах компаній для доказу ефективності своєї роботи та залучення додаткових пасажирів та вантажів.
       Рівень виконання графіку руху поїздів на наших залізницях ми знаємо, а тепер найцікавіше - пунктуальність на Швейцарських залізницях (SBB), і не тільки.
       Першість виконання даного показника в Європі тримають Федеральні залізниці Швейцарії (SBB). Для пасажирських поїздів прибуття з відхиленням від розкладу більше 3 хвилин вважається запізненням. У 2017 році зі 100 поїздів приїхали вчасно 89. Статистика нижче
       Виконання графіку руху по прибуттю у вантажному русі в межах країни складає 74,9 %. Для вантажних поїздів прибуття з відхиленням від розкладу більше 30 хвилин вважається запізненням. Нагадую - у Швейцарії всі поїзди їздять за графіком. Статистика нижче


       Гірші справи на залізницях Німеччини, хоч німці значно покращили точність своїх залізниць за останні сім років. Пасажирські поїзди вважаються "punctuality", якщо затримка не перевищує 5:59 хв. Виконання графіку руху по прибуттю у пасажирському русі складає: для дальнього сполучення 78,5%; для регіонального сполучення 94,4 %.


       Виконання графіку руху вантажних поїздів складає 73,4%. Причому вантажні поїзди вважаються "punctuality", якщо затримка не перевищує 30:59 хв. Вантажні поїзди в Німеччині, як і в Швейцарії, слідують за встановленим розкладом відповідно до проданих ниток графіку.        Про важливість для менеджменту холдингу показника точності говорить лозунг, що одразу з’являється перед користувачем офіційного сайту у розділі "punctuality"


       Перекласти це можна так: “Найголовнішою основою для задоволених клієнтів є надійність виконання наших обіцянок. Пунктуальність - це наша головна увага в цьому відношенні.”
       В компанії діє стратегія за назвою DB2020 +, в межах якої реалізується програма Railway of the Future (Залізниця майбутнього), що спрямована на покращення якості послуг (доступність Wi-Fi, чистота на вокзалах, інформованість пасажирів), зокрема і на підвищення пунктуальності. Однак у 2017 році у німців справи з рівнем "punctuality" погіршилися у порівнянні з 2016 роком, у доповідях багато вибачень і обіцянок спрямувати більше зусиль для підвищення даного показника у 2018 році.
       Кращі справи у національного залізничного оператора Австрії (ÖBB) на офіційному сайті якого написано: “Пунктуальність є фундаментальною для нас”. Пунктуальність визначається в межах запізнення пасажирського поїзда до 5 хв включно.
       Ось що пишуть на сайті компанії ÖBB: У 2017 році на ÖBB 86,6% поїздів прибули вчасно в міжміському русі, у місцевому сполученні 96,4%. В цілому, пунктуальність пасажирських поїздів складає 95,9%.
       Пунктуальність вантажних поїздів складає 65,8% за умови обліку запізнення при перевищенні порогового значення у 15 хвилин.
       У Великобританії теж дуже важливим є показник пунктуальності. На даний час існує показник пунктуальності для пасажирських поїздів, що поєднує дані про пунктуальність та надійність у єдиний показник ефективності PPM (The Public Performance Measure) – це відсоток поїздів, які прибувають до своєї кінцевої станції "вчасно" у порівнянні з загальною кількістю запланованих поїздів. Поїзд вважається “вчасним”, якщо він прибув до місця призначення протягом п'яти хвилин (тобто 4 хвилин 59 секунд або менше) від запланованого часу прибуття для Лондона та Південного Сходу або 10 хвилин (тобто 9 хвилин 59 секунд або менше ) для міжміських послуг. Що цікаво, даний показник, обраховується на 22 годину кожної доби.
       За період 28 травня 2017 року по 30 червня 2018 року національний PPM складає 87.0%. В той час як середнє значення складає 86.4%.
       Компанії-перевізники разом з менеджером інфраструктури Network Rail запропонували нову систему розрахунку показника punctuality, який, за їхніми словами, став найпрозорішою оцінкою пунктуальності поїздів в Європі. Вимірювання виконується за кожною станцією руху поїзда та після відхилення від нормативного графіку більше 59 секунд. За інформацією Network Rail близько 80% станцій на мережі вже мають можливість автоматично фіксувати запізнення поїзда. Очікується, що новий показник почне діяти з квітня 2019 року.


       В період з 28 травня 2017 року по 24 червня 2017 року, 64,8% поїздів прибуло до хвилини і 91,7% поїздів прибули протягом 5 хвилин. Нова міра візуалізується таким чином, щоб допомогти пасажирам зрозуміти, наскільки ймовірними будуть їх поїздки, у випадку прибуття в межах хвилини або протягом трьох, п'яти, десяти або 15 хвилин та після 15, 20 або 30 хвилин. Показана також частка відмінених поїздів.
       Після встановлення нових норм обліку в межах 59 секунд відхилення, оператор інфраструктури Network Rail опублікував статистику, яка шокувала підданих королеви. Цитую: "Менше 70% поїздів прямували за розкладом..." Нові дані показують, що лише 61,3% поїздів прибули вчасно протягом 2017/18. Перерахунок показника з 2002 року можна побачити на рисунку нижче - зелений колір пунктир

       Один із керівників компанії NR заявив: "Ми будемо відкриті й чесні з громадськістю про нашу діяльність і обмежену пропускну спроможність, ми продовжуємо працювати в рамках ідентифікації місць для інвестицій, що необхідні для вирішення цих обмежень". Майкл Робертс, виконавчий директор Асоціації залізничних операційних компаній, сказав: "Пасажири тепер мають більше інформації про пунктуальність в цій країні, ніж на континенті, і більше ніж мандрівники, які літають або їздять у Великобританії".
       Як висновок хочу додати, що знання точності прибуття поїздів є важливою інформацією як для залізничної компанії, так і для пасажирів при виборі транспорту. Точність перевезень стає ключовим показником конкурентоспроможності транспорту. Важливість даного показника для залізниць світу показує необхідність перегляду фундаментальних підходів до експлутаційної роботи на залізницях України.



       Читати додатково:
       Сервісні технології візуалізації мап руху поїздів стають важливою необхідністю для залізничних компаній в усьому світі
       Постіндустріальна економіка та вантажні перевезення на залізницях Японії




        Замовити книгу "Залізничні системи з вертикальним розділенням. Європейська модель" тут


4 коментарі:

  1. В розрахунках "пунктуальності" враховується складність маршруту чи тільки виключно час?
    Думаю проїхати 100 км по Швейцарії і витримати "пунктуальність" легше ніж наприклад проїхати 2000 км по Німеччині? Враховується кількість "переїздів" та "населених пунктів" якими прямує потяг? Кількість зупинок на них - знову ж таки 10 зупинок по Швейцарії та 58 по Німеччині...
    Ну і ще багато "чому" можна придумати...

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Складність маршруту не враховується, бо це дуже дорого для масштабних мереж.Теоретично такий напрям обрахунку більш досконалий, але практично складно реалізувати. У Швейцарії одна з найбільш завантажених мереж! ~3000 км зі значним відсотком одноколійки ~1400км. Все не так просто( Дякую, що читаєте.

      Видалити
  2. Про пунктуальність та статистику залізниць України тактично промовчали?)

    ВідповістиВидалити
  3. Цифры и графики есть. Это хорошо. А как насчёт источников?

    ВідповістиВидалити