Для ліквідації пожеж, що виникли на об'єктах та в рухомому складі залізничного транспорту, залучаються спеціальні формування, т...

Пожежний поїзд чи состав – чому не встигаємо?


      Для ліквідації пожеж, що виникли на об'єктах та в рухомому складі залізничного транспорту, залучаються спеціальні формування, так звані пожежні поїзди. Згідно до Положення про пожежні поїзди залізниць України відправлення пожежного поїзда зі станції дислокації проводиться не пізніше 20 хвилин з моменту отримання черговим по станції наказу на відправлення пожежного поїзда, а дільниця виїзду визначається, виходячи з розрахунку часу (не більше 1,5 год.), необхідного для доставки пожежного поїзда у кінцевий пункт, що обмежує дільницю.
      Практика показує, що виїзд пожежного поїзда в межах нормативного часу не забезпечить гасіння пожежі, а лише дозволить ліквідувати наслідки пожежі. Головною причиною такого факту є несамохідність спеціального формування, так званого пожежного поїзда.
Пожежний поїзд на залізницях України - це лише состав, так як комплектується із декількох цистерн-водосховищ, вагону-гаражу та насосної станції, а от локомотива не має. Ємність цистерн 25—50 м³. Насосна станція обладнана на базі пасажирського вагону, в якому передбачено відділення для особового складу і машинного відділення, де встановлюють пожежні насоси з двигунами внутрішнього згорання або причіпні пожежні мотопомпи, а також розміщують пожежне устаткування. У вагоні-гаражі встановлюють пожежну автоцистерну. В залежності від об'єктів залізничної інфраструктури состав може комплектуватись додатковими засобами пожежогасіння і пожежної техніки.
      Локомотив видається під пожежний поїзд лише у разі отримання наказу на його відправлення. Ось тут і виникають проблеми. Взагалі порядок обслуговування пожежного поїзда локомотивом визначається наказом начальника залізниці (Н). Чекати вихід локомотива із депо дуже довго, і тому, як правило, під пожежний состав підводиться вивізний або маневровий локомотив (тепловози), які знаходяться в даний час на станції. Час підведення локомотива до пожежного состава є випадковою величиною. Дуже часто виникають ситуації, коли маневрові знаходяться за межами станції, і тоді виникають затримки з виходом пожежного поїзда. Одним із прийнятних варіантів є відчеплення поїзного локомотива від поїзда, що знаходиться на станції, але все ж таки час дуже залежить від схеми станції та поїзної ситуації. Крім того, на електрифікованих дільниця небажаним є відправлення поїзда електровозом. У випадку відправлення пожежного поїзда електровозом час збільшується, так як при прибутті на кінцеву станцію перед місцем пригоди електровоз повинен бути замінений на тепловоз.
      Як висновок, можна розвести лише руки і сказати чому у колійників є спеціальний самохідний рухомий склад, а пожежникам не пощастило. Сучасний розвиток залізничної техніки для пожежогасіння дозволяє вирішити одну з найбільш важливих проблем при ліквідації пожеж на залізничному транспорті.       На залізницях Швейцарії, Німеччини та ряду країн західної Європи використовуються автономні модульні пожежні поїзди (Firefighting Train). На рисунку нижче сучасний варіант


Кожен вагон поїзда по суті є самохідним рухомим складом, що має кабіну управління з дизельним двигуном та різні конструкції на рамі відповідно до призначення. Кожен автономний вагон може працювати по системі багатьох одиниць, що дозволяє пожежному поїзду гнучко змінювати свій состав. Вагон для пожежогасіння (The Fire Extinction Car), має на даху водометну помпу, управління якою може вестись з кабіни водія. Моторний відсік з дизельним двигуном для приведення в дію водяного насосу, що встановлений на іншому кінці транспортного засобу та цистерну, що вміщує 50 м ³ води.


такий самий вагон, але з цистерною





        

В комплектацію поїзда може бути включений так званий рятувальний контейнер (вагон)  (the Rescue Container), що призначений для находження потерпілих та інших пасажирів, яких необхідно евакуювати з місця аварії. Рятувальний вагон призначений для перевезення дев'яти осіб на носилках або ж до 70 осіб стоячи, оснащений приборами повітропостачання, що забезпечують можливість знаходження поїзда в задимленій зоні як мінімум до 4,5 годин. Слід зазначити, такий вагон найбільш необхідний при пожежах в тунелях.



        Тактика порятунку в тунелі. Поїзд розчіпляється рятувальні вагони вивозять людей, тоді як пожежний вагон здійснює ліквідацію пожежі.


Подібний за конструкцією до рятувального вагону розроблено вагон для обладнання (the Equipment Car), в якому окрім різного технічного обладнання знаходиться компресор та генератор електроенергії.



Окрім такого пожежні поїзди можуть бути такими

 

Але й швейцарські залізниці мають ось такі поїзди.


Пожежний поїзд компанії DB Netz Німеччина (Hildesheim central station). Норматив до 90 хв до місця пожежі. Відправлення зі станції до 5 хв.

[джерело]

          Слід зазначити, що в Німеччині теж є проблеми. Так, у 2008 році при аварії пасажирського поїзду в залізничному тунелі Ландрюкентуннель недалеко від міста Фульда на лінії Ганновер-Вюрцбуг один пожежний поїзд прибув через годину після аварії, з іншої сторони другий поїзд прибув через три години після аварії (джерело).

          Канада Орегон. Гасіння пожежі. Пожежні поїзди несамохідні, але локомотив постійно в складі поїзда.



Американський пожежний поїзд теж несамохідний, але з локомотивом.



       Брак коштів призводить до економії на безпеці. Діюча концепція ліквідації пожеж на залізничному транспорті не відповідає сучасним вимогам безпеки, та потребує перегляду. Сьогодні чекати закупівлі сучасних модульних автономних поїздів не варто. Ми бідна країна, але колись прийде час і нам потрібно буде оновлювати рухомий склад пожежних поїздів, а от тоді головне не помилитись вдруге - нам потрібні лише самохідні пожежні поїзди. Будемо чекати...



0 коментарі: