В тарифній системі доступу до залізничної інфраструктури національного оператора залізничної мережі Німеччини DB Netz AG існують д...

Тариф на допоміжні послуги для перевізників або що таке DAS для машиністів

16:01 0 Comments

       В тарифній системі доступу до залізничної інфраструктури національного оператора залізничної мережі Німеччини DB Netz AG існують допоміжні послуги, які не входять в обов’язкову плату за проїзд поїзда (мінімальний пакет доступу), але можуть бути придбані компаніями перевізниками (RU) для підвищення енергоефективності при керуванні власними поїздами.
       Однією з таких послуг є продукт “Green Functions of Train Movement Control” або українською “Зелені/Екологічні функції контролю руху поїздів” – це надання рекомендацій в кабіну машиніста щодо енергоефективного ведення поїзда на основі баз даних із системи управління операційних центрів DB Netz AG. Рекомендації щодо водіння доступні для компаній-перевізників через відкритий інтерфейс. Дані можна отримати або через GSM-R безпосередньо до зареєстрованих та приймальних терміналів у кабіні тягового рухомого складу (локомотиві), або через IP-з’єднання з центральним сервером, яким керуєте компанія-перевізник, для подальшого розподілу до терміналів у власних локомотивах.
       Дана послуга реалізується майже на всій залізничній мережі DB Netz AG (зелені лінії на мапі нижче) та може виконувати дві функції – рекомендації щодо водіння «за графіком» і «слідувати за поїздом». Даний продук працює з липня 2018 року. Плата становить 0,00394 євро за поїздо-кілометр.

       Рекомендація щодо водіння «за розкладом» допомагає запобігти випередженню розкладу, дотримуючись розкладу за допомогою регулювання режимів руху. В результаті споживання енергії на тягу не перевищує необхідних нормативів.
       Рекомендація щодо водіння «слідувати за поїздом» допомагає економити енергію на тягу, уникаючи гальмування або непотрібних зупинок під час слідування за поїздами, якщо подальше втручання диспетчерів неможливо.
       Вище описана “зелена функція” від DB Netz AG не нова на ринку ЄС вже близько останніх 10 років. Залізничні оператори інфраструктури разом з перевізниками визнали практичну ефективність застосування так званої Системи консультування водія (англ., Driver Advisory Systems, DAS). DAS — це ІТ-інструменти на базі концепції Системи підтримки прийняття рішень (СППР) для машиністів, які дозволяють економити тягову енергію від 5 до 15 відсотків від загальних витрат в залежності від поїзда. Гістограма нижче від Institut für angewandte Verkehrstelematik GmbH-INAVET наглядно пояснює зміну розподілу відносних частот в % (relative Häufigkeiten in %) споживання енергії (energieverbrauch) без DAS (ohne FAS) та з DAS (mit FAS)

Крім того, такі додатки забезпечують високу окупність інвестицій, оскільки не потребують модифікувати тяговий рухомий склад. Останнім часом з’явився тренд щодо інтегрування DAS в портативні пристрої, такі як планшети або смартфони.
       Наприклад, якщо в Німеччині на сучасних локомотивах або кабінах поїздів вмонтовані термінали,

то наприклад, у Франції в старих кабінах перевізники використовують планшети. Це досить поширена практика на інших залізницях

        Розуміючи важливість DAS для міжнародних перевезень одна з найповажніших залізничних організацій світу UIC започаткувала робочу групу SFERA (Smart Communications For Efficient Rail Activites) для поєднання DAS різних операторів інфраструктури в межах єдиного протоколу SFERA, що дозволить уніфікувати технології на великі відстані.

       Робоча група SFERA на семінарі 10 жовтня 2022 року
Робота багатьох великих залізничних компаній в групі SFERA має на меті зменшити енергоспоживання поїздів і встановити загальні принципи для оптимізації руху поїздопотоків на мережі. Це й про пунктуальність графіка руху. Крім того, важливості завданню впровадження DAS придає аспект розуміння зменшення викидів CO2 залізничним транспортом.

        Більше про допоміжні послуги в тарифах на доступ до залізничної мережі в Німеччині, розподіл пропускної спроможності, перевантаження, тарифи, ІТ на залізницях ЄС, Ви прочитаєте в книзі "Залізничні системи з вертикальним розділенням. Європейська модель", яку замовити можна за посиланням




0 коментарі: