Даний допис є продовженням мого циклу розповідей про передовий досвід побудови системи орієнтування пасажирів на залізничних платф...

Побудова системи орієнтування пасажирів на платформах залізничного вокзалу. З чого починати? Ч.2.

       Даний допис є продовженням мого циклу розповідей про передовий досвід побудови системи орієнтування пасажирів на залізничних платформах. Європейську практику вже описано, тепер - Азія. Цікавим є досвід у залізниць Японії, де систему орієнтування пасажирів зв’язали з тарифною системою. Кожен проїзний документ має свій колір в залежності від умов комфортності і вартості проїзду, на вагонах і платформах є нанесені піктограми відповідних кольорів проїзних документів. Наприклад, у компанії EAST JAPAN RAILWAY COMPANY існує тип квитка “Green Car” з послугою Super (Limited) Express Reserved Seat Ticket, тобто з місцем (+плацкарта) з кращими умовами (+супер), що має зелений колір з піктограмою,що нагадує квітку-конюшину, яка схожа на символом Ірландії . У вагонах “Green Car” компанія пропонує у порівнянні із звичайним типом вагону, більше місця для ніг, комфортніші місця, і трохи більше уваги з боку персоналу служби обслуговування. Ще більше комфорту у порівнянні з “Green Car” пропонується у вагонах за тарифом “GranClass”, супутнім коліром якого є жовтий, а піктограма має такий вид . Деталі типів проїзних документів тут.
       Фото поїзда, у складі якого є вагон з піктограмою “GranClass”, нижче


       Зверніть увагу - для безпеки пасажирів краї платформи огороджені. Однак на багатьох платформах огорожа відсутня. На фото нижче наведено вагон з піктограмою “Green Car”

       Для спрощення пошуку власного вагону його номер з відповідним кольором нанесений на платформі. З коментарів пасажирів на форумах можна стверджувати, що точність зупинки вагону дуже велика.


       Слід зазначити - маркування, що нанесене на платформі, відповідає номеру вагону і категорії поїзда, який прибуде. Тому необхідно уважно шукати свій вагон. Наприклад, п’ятий вагон у поїзді MIZUHO (швидкий) з составом 8 вагонів зупиниться в локації біля даного маркера, де тариф “Green Car” .

       На інформаційних табло вказується категорія поїзда за назвою і головне кількість вагонів в його составі. Пасажиру залишається тільки йти та шукати відповідний маркер на платформі.


       Схема нижче відображає, як маркуюється платформа для поїзда NOZOMI 700

       На платформі підвішені електронні інформаційні табло зі змінною інформацією, що спрощують орієнтацію пасажира. Приклад такого табло нижче на фото. Зверніть увагу - на даній платформі очікується о 10 годині 29 хвилин поїзд з 10 вагонів за комфортом “GranClass”, в яких заборонено палити

       Взагалі піктограмами та написами позначаються різні особливі умови перевезень. Наприклад, у міських залізницях на вагонах і платформах існують маркери, які вказують, що в даному місці зупиниться вагон для жінок "Women Only" (працює такий режим у часи пік, що вказано у піктограмі)

       На платформі


       Підводячи підсумок, слід зазначити, що система орієнтування на залізницях Японії побудована зв'язаним ланцюгом від купівлі проїзного документу до посадки у вагон.Весь вокзал завішаний інформаційними табло і піктограмами, що дозволяє легко орієнтуватись пасажирам. Якщо у Франції гучномовного оголошення поїздів на платформах не існує, то у японців, як і в нас - поїзда оголошують.

       Відео купівлі проїзного документу в автоматі наведено нижче

       P.S. За тарифом “GranClass” піктограма та колір супроводжують пасажира у вагоні. Видається їжа та сік у стакані. А, ще забув дописати - капці також включені:)



       Читати першу частину допису Побудова системи орієнтування пасажирів на платформах залізничного вокзалу. З чого починати? Ч.1.



0 коментарі: