В наш час дорогих ресурсів цікавими є технології, що дозволяють зменшити паливно-енергетичні витрати та підвищити мобільність пра...

Hi-Rail truck на залізницях США. Як це буває...

       В наш час дорогих ресурсів цікавими є технології, що дозволяють зменшити паливно-енергетичні витрати та підвищити мобільність працівників служб з обслуговування залізничної інфраструктури. Однією з таких технологій є використання американських автомобільно-рейкових транспортних засобів для перевезення устаткування та персоналу з обслуговування залізничної інфраструктури, так звані Hi-rail або Hy-rail Truck. Вражають маcштаби використання даних машин на залізницях США і не тільки, тоді як практика експлуатації на українській залізничній мережі загального користування так званих знімних дрезин чи локомобілів є досить обмеженою.
       Як представник господарства перевезень одразу маю в думках низку застережень щодо безпеки руху при диспетчеризації такої машини на наших залізницях, починаючи з того як цю “заразу” класифікувати – дрезина знімного чи незнімного типу, закінчуючи питанням її технічного забезпечення - чи вона надійно зможе шунтувати наші рейкові кола? У американців такі машини найчастіше не шунтують рейкові кола (обладнуються GPS) і використовуються на перегонах, що заздалегідь закриваються для руху інших поїздів. Однак знайшов інформацію, що на деяких залізницях такі машини шунтують кола, багато їх специфікацій мають можливість зчеплення з вагонами, та можуть накачати гальмівну магістраль состава і керувати гальмами, є можливість виявлення на колії Hi-Rail truck їхніми системами автоматичного регулювання переїздів. Цікаво, чи можна обладнати таку машину нашою автоматичною локомотивною сигналізацією, автостопом, тощо? Якщо це дрезина знімного типу (на мою думку згідно відео вона є такою), то в нас правила для таких досить жорсткі – закриття перегону наказом поїзного диспетчера, їх використання досить обмежено: у темний час доби, а також під час туманів, снігопадів, у заметіль і зливу виїзд дрезин на перегін забороняється. За таких умов у ДНЦ та ДСП буде досить багато роботи при диспетчеризації таких машин, а безпека руху є досить складною, але можливою. До речі, з нормальним поїзним зв'язком (GSM-R) та GPS на машинах можна впевнено переписувати ПТЕ і ІРП в частині їх експлуатації.
       Цікаво, чи можна таку машину віднести до категорії спеціального самохідного рухомого складу? Про таку можливість слід питати у інженерів та спеціалістів з ЦРБ-0033. Щодо переваг, як я розумію, якщо не правий - фахівці мене виправлять, в нас широко використовуються машини ДГКУ, Мотовози МПТешки, або різні АДМки, які є досить великими і,головне, належать до незнімного типу, тоді як самохідних машин середнього класу в нас немає, дрезини ТД-5, ІД чи СМ-4 є занадто застарілими і вони комбінованого ходу не мають. І тут, здається мені, машини типу Hi-Rail в рази можуть підвищити мобільність спеціальних залізничних служб за менші витрати. Обмовлюсь - я не спеціаліст в дрезинах, і можу лише започаткувати дискусію щодо важливості таких машин для нас.
       Досить розмов, насолоджуйтесь як колійники США по роботі їздять.
Для перегляду відео натискайте на фото

       Відео, де можна побачити, як у середині на передньому сидінні водія та процес переходу машини з рейок на автодорогу.



       За правилами машина Hi-Rail зупиняється, коли слідує поїзд по сусідній колії.


       Що стосується безпеки, так ось доганяє поїзд на перегоні перед тунелем.



       Бувають машини Hi-Rail різної спеціалізації і значно більші. Але це вже інша історія...



       Читати додатково:
       Історія дискусії щодо заборони одноосібного управління вантажним поїздом на залізницях США




0 коментарі: