Концепція лоукост стає успішною на залізницях Франції
Проведення лекцій з пасажирських перевезень та курсів підвищення кваліфікації працівників залізниць пасажирського господарства вимагає постійно бути в курсі всіх основних тенденцій розвитку залізниць світу. Під час чергового перегляду залізничних новин натрапив на цікаву інформацію з Франції відомого інформагентства. Враховуючи жваве обговорення новин з входження відомих лоукост-авіакомпаній в Україну, вирішив, що моїм читачам буде цікаво дізнатися про можливість успішного існування лоукосту і на залізничному транспорті. Оригінал твіт-повідомлення наведено нижче
La #SNCF mise sur le low cost après une année 2016 difficile https://t.co/i0irFJ4tIu
— Le Monde (@lemondefr) March 23, 2017
Переклад українською:
Зіткнувшись з конкуренцією з боку автобусів та авіакомпаній, державна компанія хоче посилити розвиток продукту Ouigo, який є пропозицією в сегменті лоукостерів.
Після "виснажливого" року, SNCF представило в середу, 22 березня, свої цілі на 2017 рік: "Ми повинні повернути втрачених клієнтів і перемогти інших",- говорить Rachel Picard, генеральний директор компанії Voyage SNCF. Для виконання цієї мети, компанія оголосила, що хоче зробити ставку на розвиток свого продукту в сегменті лоукост - Ouigo.
І не дарма: в 2016 році доходи компанії знизилися на 3,6% в порівнянні з попереднім роком. Ситуація з підвищення безпеки певним чином пояснює це зниження, але не тільки: "Ми стикаємося з розвитком мобільності, але ми не скористалися своїми можливостями, із-за конкуренції з боку автобусних компаній і спільного використання автомашин через вебдодатки…", – говорить Picard. Для того, щоб протистояти новим учасникам ринку, компанія знизила ціни. Вартість квитка в середньому знизилася на 3% в порівнянні з 2015 р, і на 6% у порівнянні з тарифною політикою у 2013 році, однак це не було достатнім, щоб зупинити дані незадовільні результати. Запущений у 2013 році, Ouigo презентується на рейсах бюджетних авіакомпаній. Обмеження багажу, на місці потрібно прибути за півгодини до відправлення поїзда ... . Є багато обмежень в обмін на більш низьку ціну.
5,1 млн пасажирів у 2016 році скористалися продуктом Ouigo.
В останні роки Ouigo набуває популярності, особливо з грудня 2015 року, коли додано більше напрямків, наприклад, Ліон , Нант і Ренн. Результат: на 86% більше пасажирів в 2016 році. Згідно з даними аналізу перевезених пасажирів компанією, 40% з них використали цю пропозицію.
"Це вражаюча динаміка",- говорить Rachel Picard. У липні 2017 року, Ouigo буде доступний із станцій Страсбург і Бордо. В кінцевому рахунку, мета полягає в тому, щоб розширити пропозицію на всій території крани, а також збільшити свою частку в загальному обсязі трафіку TGV від 5% до 25% до 2020 року, яка вимагає збільшення числа поїздів від 12 до 35 протягом трьох років.
"В минулому році 5,1 млн пасажирів скористалися Ouigo. Наша мета полягає в тому, щоб збільшити це до 7 мільйонів,…" говорить Antoine de Rocquigny, фінансовий директор Voyage SNCF. Завдяки низькій вартості, SNCF хоче спокусити молодь, яка є дуже мобільною і гнучкою. З тієї ж причини, компанія пропонує з січня пакет в розмірі 75 євро на місяць для віку 16-27 років, що дає необмежений доступ до квитків. Через два місяці, 400 000 поїздок були зроблені власниками пропозиції TGVMax, яка тепер налічує 75 000 абонентів.
Не кожен слідкує за залізничним ринком Франції, а тому слід пояснити, про що йдеться у повідомленні вище.
По-перше, компанія Voyage SNCF є дочірнею компанією в межах SNCF Mobilités, що входить до холдингу SNCF Group (щось подібне до ПАТ УЗ), яка спеціалізується на експлуатації міжміських та високошвидкісних поїздів (TGV). До речі, Voyage SNCF відповідає за автоматизовану систему резервування і продажу проїзних документів та займається організацією автобусних рейсів на далекі відстані Ouibus.
На відміну від iDTGV або Ouibus, Ouigo не є незалежною дочірньою компанією, але є специфічним відділом всередині філії Voyage SNCF. Для залізничників, які працюють під брендом Ouigo, були узгоджені специфічні умови праці, що не зачіпають їх особливий статус, як працівника державної компанії (можна виділити особливі умови роботи провідників, у яких в обов’язки внесено прибирання пасажирських вагонів, чого не роблять їх колеги).
Як Ви вже зрозуміли, Ouigo - це продукт за концепцією залізничного лоукост-поїзда, проїзд в якому набагато дешевший за звичайний TGV. Для Ouigo виділено 12 TGV поїздів, які поділяються на моторвагонний поїзд Dasye та поїзд першого покоління TGV Duplex. Головною особливістю даних поїздів від звичайних є збільшена їх місткість на 20%. Один поїзд Ouigo має місткість 634 пасажира, тоді як стандартний поїзд – 510. Це досягається за рахунок зменшення простору для пасажира та відсутністю вагонів першого класу, вагонів-барів.
Ціна проїзду лоукост-поїздом досягає 10 євро, однак за все слід розплачуватись комфортом і зручністю.
Наприклад, лоукост-поїзда не заїзжають у Париж, а зупиняються на станції Marne La Vallee (Діснейленд), а далі до Парижа можливо доїхати на RER, що коштує приблизно 8 євро.
Проїзні документи можна придбати лише через інтернет.
Як вже зазначалось вище, обов’язково слід бути присутнім за півгодини до відправлення поїзду вистоюючи черги на вході до посадочної платформи, де контролюють багаж.
Безкоштовно можна провести лише невелику валізу і ручну поклажу, весь інший багаж – кожне місце 5 євро (якщо купувати через Інтернет разом з проїзним документом) або 10 євро (якщо окремо, але через Інтернет).
Розетка також обійдеться у 2 євро на пасажира. Цікавий момент - місце біля розетки просто коштує більше на 2 євро, не подобається - вибирай місця в іншій частині поїзду, де відсутні розетки.
Собака або кішка обходиться у 30 євро.
Що можна доповнити. Наш ринок знаходиться на стадії розвитку, і порівняти його з французьким досить складно. Для прикладу, УЗШК за 2016 рік перевезла близько 3,8 млн пасажирів, тоді як один лоукост у Франції перевіз 5,1 млн. Зрозуміло, що лоукост можливий на розвиненому ринку, де присутня висока конкуренція. Дехто з іронією скаже, що в нас більша частина пасажирських перевезень - лоукост, однак створення умов для недискримінаційного доступу різних компаній-перевізників може привести гравців, які схочуть випробувати свої сили у секторі дешевих і достатньо комфортних перевезень. Взагалі і державна компанія повинна пам'ятати про можливості лоукосту. Щоб це сталося, слід реформувати УЗ та розвивати економіку України, бо без високих доходів люди не їздять.
Читати додатково:
Сервісні технології візуалізації мап руху поїздів стають важливою необхідністю для залізничних компаній в усьому світі
0 коментарі: