На великих пасажирських станціях SNCF функціонує організаційний підрозділ – диспетчерський центр обслуговування, або за більш ...

Диспетчеризація наживо. Хвилина у Centre Operationnel Escale, Франція


       На великих пасажирських станціях SNCF функціонує організаційний підрозділ – диспетчерський центр обслуговування, або за більш дослівним перекладом диспетчерський центр зупинки (франц., Centre Opérationnel Escale, COE), який відповідає за організацію прибуття, обробку та відправлення поїздів. COE має особливе значення, оскільки координує всю роботу з обслуговування та підготовки поїздів на опорних станціях (підв’язка бригад, рух із/в депо, заправка, багаж, тощо). Отже, по суті COE - це аналог об'єднаного поста ЕЦ на залізницях України.
        Очолює COE шеф (начальник) станції (франц., Chef d’Escale), який координує роботу центру (на відео робоче місце по центру). Під його контролем знаходяться два чергових по станції (франц., Responsables Opérationnel Produit Train, ROPT), в обов’язки яких входить координація в частині управління рухом поїздів на станції з суміжними підрозділами COE, СOT та ССR, та забезпечення безпеки руху (на відео їх робочі місця зліва від шефа станції, тобто найдалі від оператора). Також, шефу станції підпорядковується керівник оперативних служб на станції (франц., Responsable Opérationnel des Services En Gare, ROSEG), який відповідає за оповіщення пасажирів на станції (показ часу прибуття/відправлення на екранах станції та гучномовне оповіщення пасажирів у випадку збоїв), займається управлінням та контролем виконання різних послуг на станції координує роботу всіх працівників у “полі” (обслуговування поїздів, приміщень вокзалу, управління інформаційними пунктами і т.п.) (робоче місце на передньому плані відео, тобто зправа від начальника станції). ROSEG є привілейованим співрозмовником з працівниками станції, тому у нього радіостанція в руках (на відео на передньому плані у правому нижньому кутку). ROSEG підтримує роботу двох ROPT, контролює час перестановки составів на технічну станцію або навпаки, явку і готовність локомотивних бригад, сервісних служб, тощо. Можна сказати, посада ROSEG досить схожа з нашим оператором при ДСП з деякими функціями самого чергового по станції, так як в його обов’язки входить віддавати команди - хто заправляє водою, хто і коли вантажить багаж або прибирає состав. Майже всю роботу, що пов’язана з оповіщенням пасажирів на станції, як за допомогою гучномовного зв’язку так і при виведенні повідомлень на екрани моніторів, виконує оператор з інформації (франц., Opérateur Info) (робоче місце на відео зправа від ROSEG). Всі функції оповіщення пасажирів автоматизовані і виконуються за допомогою набору оголошень у спеціальній системі CATI (франц., Centrale Affichage Télétransmission et Information).



       Читати додатково:
       Система диспетчерських центрів управління рухом поїздів на залізницях Франції
       Автоматизація диспетчеризації на залізницях Франції. Як це буває...
       Півтори хвилини управління рухом поїздів на лініях Сінкансен, Японія




0 коментарі: